viernes, 11 de marzo de 2011

LES EMOCIONS 1

PRESENTACIÓ


Bon dia! Em dic Nuria Blázquez Martínez i sóc alumna de la UIB. Actualment estudio el grau d’Educació Infantil i em trobo al segon curs. Durant el curs treballo alguns dies com a “tour assistant” i com a hostessa a una empresa eivissenca d’incentius. Vosaltres vos preguntareu, què tenen que vorer els turistes amb els infants? I a la pregunta vos puc respondre que anteriorment he cursat la carrera de Turisme. A més a més, l’any anterior de començar Infantil també vaig cursar el CAP per a poder donar classes als mòduls de turisme. 

Quant als meus sentiments envers la carrera he de dir que vaig decidir cursar-la ja que sempre m’ha agradat molt aquesta professió però, als 18 anys no sabia ben bé que escollir i com també m’agradava el contacte amb la gent vaig escollir turisme. Actualment he de dir que la carrera se’m fa una mica barda amunt ja que anteriorment he treballat a diversos llocs com per exemple a la CAM, al Consell... i pràcticament es pot dir que ho he deixat tot per ser mestra en un futur.

Pel que fa a l’assignatura, avui és el primer dia de classe en el qual comença un quatrimestre ple de sentiments, emocions, angoixes... Cada persona ho afronta d’una manera. 

Avui és el primer dia de classe en el qual comença un quatrimestre ple de sentiments, emocions, angoixes... Cada persona ho afronta d’una manera.

Com aquesta assignatura és Desenvolupament i Educació Socioemocional, el nostre mestre ha volgut saber com ens sentim cadascú.


QUINES EMOCIONS EM DESPERTA EL DIA?



En el meu cas, estic il·lusionada, tinc ganes de començar un nou quatrimestre en el qual encara no conec més que un professor. Il·lusionada per saber com seran les noves classes i amb la esperança que la metodologia variï. En aquest cas, les companyes seran les mateixes però tampoc sé si els grups de treball seran diferents. M’agraden aquests moments de canvi que encara que siguem a la mateixa universitat et fan canviar l’ambient de l’anterior quatrimestre. Espero que el darrer dia de classes encara em quedi una mica de la bateria, la qual ara tinc plena.

Per tant, la meva emoció la puc emmarcar dins el requadre d'emocions positives ja que em sento bé envers a aquest nou moment, no em sento influenciada per les vivències anteriors i intento fer un punt i apart esperant una nova etapa. 



En quant a les meves companyes, hi han hagut sentiments molt diferents, així com alegria, desànim, recel, tranquil·litat, transició, angoixa... Han hagut emocions positives, negatives i també ambigües. 

Pel que puc comprovar, cada persona som un món i encara que estem a un mateix context (l’inici del curs), les emocions sorgeixen d’una manera diferent. 



LES EMOCIONS PRIMÀRIES


La segona cosa en la que el professor ens va fer reflexionar és quines pensem que són les emocions primàries, mitjançant les quals ens permeten sobreviure a l’espècie humana.
 
Les que jo vaig citar van ser:
Afecte: Tenir persones properes que ens arropin i al inrevés.
Seguretat: Estar tranquil en l’entorn que ens envolta.
Benestar: Una barrejada de les dues anteriors.
Alegria: Sentiment d’estar content, sense pena, feliç pel que està vivint.

Desprès de pensar individualment ens hem ajuntat en petit grup i en l’única emoció que hem coincidit totes ha set en l’alegria.  Algunes s’han repetit, així com: l’alegria, la seguretat... Però el que vull destacar d’aquesta posada en comú ha set l’aportació de n’Ana Marina que ens ha fet vorer una altra cara de les emocions. Ella ha citat l’emoció de por. Es ve que sense la por no podríem viure ja que si no tinguéssim por, sempre actuaríem, posaríem en perill la nostra vida.
Seguidament, hem passat a comentar les nostres aportacions en gran grup i el que he de destacar de tot el que hem parlat és: 

  •  L’amor és l’emoció mare
  • Les emocions primàries són les més innates
  • L’alegria es troba a totes les cultures, però les manifestacions d’aquesta poder ser diferents
  • Si una emoció és primària i contribueix al manteniment de la espècie, podem dir que és negativa o positiva? Totes compleixen la mateixa funció, però a nivell fisiològic desenvolupa característiques positives o negatives. Podem distingir la funcionalitat que no podem dir si és positiva o negativa, però per altra banda està la reacció somàtica i emocional que es produeix al nostre cor: La tristor és indispensable pel dol i has de poder identificar que tens aquesta emoció. 




No hay comentarios:

Publicar un comentario