jueves, 24 de marzo de 2011

L'ESCOLA 4

DOCUMENTAL "SER Y TENER"

-        Relació entre els mestres i els alumnes
-        Relació entre els alumnes
-        Resolució de conflictes i relacions entre ells.
-        Utilització dels espais i el temps










EL PRIMER ANY D'ESCOLA: 


Període d'adaptació inicial: 

- Per què és un dels momentns crucials i estratègics? Aquest moment és molt imporant ja que es trenca per primera vegada el vincle exclusiu entre ell/ella i la família. És a dir, deixa d'estar tot el dia amb la família per a passar una gran part del dia amb estranys. Per tant, el nen/nena fa un gran canvi dins la seva vida.

- Podem establir regles de funcionament per a aquest període?  Penso que no podem establir unes regles, però possiblement sí unes pautes inicials, les quals no vol dir que s'hagin de cumplir al peu de la lletra. cada infant segueix un període d'adaptació diferent, té un temps diferent dels demés d'adaptació. Per tant, uns s'asaptaràn millor i més ràpidament que altres.

- Per què s'inverteixen una gran quantitat d'energies?  Perquè ens hem de plantejar cuidadosament les nostres intervencions per a que  l’infant s’adapti a l’escola lo millor possible.  És un període vital i nosaltres l’hem considerar com a tal i invertir en ell.




- Què és allò que no hauríem de fer mai? Prescindir de la família, treballar tot sols dins de l’equip, centrar el període d’adaptació en el nen i no accelerar-lo (la seva manera de ser, de sentir...) 



No hay comentarios:

Publicar un comentario