jueves, 14 de abril de 2011

L'ESCOLA 7

ANÀLISI DE LA PÀGINA .XTEC

http://www9.xtec.cat/web/projectes/196


Esquema de la pàgina:

  1. Infantil i primària: Es treballa la competència social, la comunicació, les emocions, l’acollida, d’inclusió i la cultura de la pau i mediació.
    1. Ed. Infantil
    2. 1º Cicle primària
    3. 2º Cicle primària
    4. 3º Cicle primària

  1. Secundària. Presenta 5 tipus de caixes amb material):
    1. Comunicació.  Habilitats de comunicació, expressar-se i comprendre’s millor. Llenguatge verbal, oral i visual, assertivitat, escolta activa i interès pel que diu l’altra persona.
    2. Emocions. Conèixer, comprendre i valorar els sentiment i emocions dels altres, l’autoregulació.
    3. Mediació. Ajuden a resoldre conflictes entre les parts implicades.
    4. Metodologies d’aprenentatge. Es treballa el mètode del cas, aprenentatge basat en problemes i aprenentatge per experts, depenent del nen.
    5. Tutoria. Activitats per treballar el conflicte, comunicació, emocions, empatia, assertivitat, normes, treball cooperatiu, autoavaluació, responsabilitat, compromís i prejudicis. 
Envers a totes aquestes activitats que hem trobat dins la pàgina hem escollit l'activitat: El tren d'emocions. A continuació penjo els arxius tant visuals com de text que la descriuen:



  1. Per què l’has triat? Hem triat aquesta activitat ja que permet treballar les emocions que té el nen a més de reconèixer la dels altres.
  2. Quins aspectes vols treballar amb aquesta activitat? Amb aquesta activitat pensem que abans s’han d’haver treballat unes emocions diverses ja que no es pot realitzar sense un treball previ. Envers les emocions treballades realitzarem en tren. Poden ser dues, tres, quatre...emocions. Tot depèn de l’edat dels nins i el treball previ.
  3. En què consisteix? Aquesta activitat té una presentació per a primària, però com nosaltres ho volem aplicar a infantil hem realitzat una adaptació. Per la classe anirà circulant un tren format per nens. Aquest tren està compost per vagons els quals cada un tenen una emoció diferent. Aquest tren anirà fent parades i els nens que s’hagin de pujar al tren hauran de pujar-se al vagó que representi la mateixa emoció que ells tenen.  
  4. Què necessites per dur-les a terme? Per a què el nin identifiqui el vagó corresponent a la seva emoció, cada vagó portarà el dibuix d’una cara rodona amb la corresponent emoció. Així mateix els nens portaran penjats del coll la mateixa cara que es troba en un dels vagons. Per a realitzar el tren podem fer ús d’algunes capses de cartró o bé alguna corda que delimiti.



























Les altres companyes van escollir l'activitat anomenada "Taxi, Taxi!". Aquesta és una bona activitat per a poder experimentar com es senten les persones al ser discriminades. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario